Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

 

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

 

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

 

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

 

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

 

 

 

Close

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

 

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.

 

 

 

Szukaj

Partnerzy serwisu

Partnerzy serwisu

Polacy odkrywają Fundusz Sprawiedliwości

Mimo iż w tym roku miną już 23 lata od powołania Funduszu Sprawiedliwości, to do tej pory mało kto zdawał sobie sprawę z istnienia takiego narzędzia. Dopiero obecne kierownictwo Ministerstwa Sprawiedliwości postanowiło wdrożyć efektywne procedury, które nie tylko znacząco zwiększyły zasoby finansowe jakimi dysponuje obecnie Fundusz, ale także wypromowały jego istnienie w społeczeństwie, budując tym samym świadomość, że ofiary przestępstw mogą liczyć także na materialne wsparcie ze strony państwa.

Badania przeprowadzone przez Instytut Pollster dowiodły, że kampania prowadzona w 2019 roku efektywnie wpłynęła zarówno na rozpoznawalność Funduszu Sprawiedliwości w społeczeństwie oraz skutecznie poinformowała o jego działalności i przeznaczeniu gromadzonych w nim środków.

Aż 74 procent badanych przyznało, że zanotowało odbiór kampanii dotyczącej Funduszu Sprawiedliwości, a aż 54 procent powiązało hasło „Pomagamy Sprawiedliwie” właśnie z jego istnieniem i działaniami realizowanymi przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Dzięki kampanii udało się dotrzeć do Polaków z przekazem, że Fundusz Sprawiedliwości jest narzędziem państwowym, a nie prywatną inicjatywą, a jego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.

W raporcie Instytutu Badań Pollster czytamy m.in., że kampania skutecznie informuje o funkcji jaką pełni Fundusz Sprawiedliwości, a aktywność medialna spowodowała, że znacząco wzrosła liczba respondentów, którzy poprawnie rozpoznają cele i główne aspekty działania Funduszu, wymieniając głównie „pomoc pokrzywdzonym”, „pomoc świadkom przestępstw” oraz „przeciwdziałanie przestępczości”. Odsetek ten wzrósł z 33 procent na początku kampanii informacyjnej do 51 procent po jej półrocznym prowadzeniu. Jednocześnie odnotowano wyraźny spadek liczby osób, które wciąż nie wiedzą jaki jest cel i istota działania FS. Odsetek osób odpowiadających „nie wiem jaki jest główny cel działania FS” wyniósł w badaniu podsumowującym 34 procent w stosunku do 46 procent na początku kampanii.

Pomysłodawcom i twórcom kampanii najbardziej zależało na tym, by każdy polski obywatel zyskał wiedzę, że w razie sytuacji, w której padnie ofiarą przestępstwa, bądź czuje się zagrożony – np. gdy został jego świadkiem – może skorzystać z pomocy Funduszu Sprawiedliwości. Cel ten udało się osiągnąć. Na początku kampanii 43 procent respondentów miało taką świadomość, obecnie ma ją już 58 procent.

Twórców kampanii wyjątkową dumą może napawać fakt, że aż dla 70 procent badanych treści i forma przekazu informacji o Funduszu Sprawiedliwości wydaje się atrakcyjnie podana i dobra. Ankietowani zwracali uwagę, że kampania jest czytelna i właściwie przekazuje komunikaty. Pollster wnioskuje, że najsilniej wybrzmiewają informacje o tym, że FS zapewnia opiekę specjalistyczną osobom pokrzywdzonym przestępstwami (81 procent wskazań respondentów), że każdy obywatel Polski może skorzystać z pomocy Funduszu (79 procent) oraz, że FS dba o obywateli (77 proc.). Dla większości badanych przekazywane informacje są wiarygodne (60 procent wskazań) i ważne (84 proc. wskazań).

Oczywiście każdy z nas powinien sobie życzyć, by nigdy nie znaleźć się w sytuacji, w której będzie musiał szukać wsparcia w Funduszu Sprawiedliwości, natomiast każdy powinien wiedzieć o istnieniu takiego narzędzia w zasobach Państwa Polskiego. Dotychczasowy brak szerokiej informacji społecznej o możliwości skorzystania z pomocy środkowych gromadzonych przez Fundusz można śmiało uznać za zaniedbanie poprzedników obecnego kierownictwa resortu sprawiedliwości. To właśnie takie kampanie jak ta otwierają Polakom oczy na fakt, że państwo mogło i może czynić dla ochrony swoich obywateli dużo więcej niż się nam wszystkim wydawało.