Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

 

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

 

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

 

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

 

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

 

 

 

Close

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

 

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.

 

 

 

Szukaj

Partnerzy serwisu

Partnerzy serwisu

pixabay

Jak się nie dać złodziejom w internecie

Korzystanie z bankowości elektronicznej i dokonywanie zakupów w sieci to dwie czynności, podczas których jesteśmy najbardziej narażeni na kradzież naszych danych. Oczywiście celem złodziei działających w wirtualnym świecie nie są nasze dane, ale ich zdobycie ma posłużyć im do ogołocenia nas z jak najbardziej realnych pieniędzy.

Dokonując operacji bankowych czy zakupów w internecie tak naprawdę nie mamy się czego bać, jeśli będziemy konsekwentnie stosowali się do kilku prostych zasad, które zapewnią nam bezpieczeństwo. Przede wszystkim musimy wyróżnić codzienne, zwykłe korzystanie z sieci w celach rozrywkowych bądź edukacyjnych od czynność bardziej wrażliwych. Te drugie wiążą się zazwyczaj z używaniem kodów dostępu, takich jak loginy czy hasła, w niektóre – jak zakupy z podaniem numeru karty kredytowej. Fachowcy od zabezpieczeń są zgodni, że tego typu operacji, w których angażujemy nasze personalne dane nie należy prowadzić z wykorzystaniem publicznych i ogólnodostępnych sieci wi-fi. Nie powinniśmy ich także dokonywać przy użyciu urządzeń zlokalizowanych w publicznych miejscach, takich jak kafejki internetowe czy stanowiska komputerowe w urzędach czy bibliotekach. Jeżeli chcemy zrobić przelew czy zapłacić za zakupy korzystajmy z naszego prywatnego urządzenia i sieci, co do której mamy pewność, że jest bezpieczna, a więc na przykład naszego domowego wi-fi, które jest zabezpieczone solidnym hasłem.

Jeżeli ktoś zapomniał kiedyś swój login bądź hasło do bankowości elektronicznej i próbował je odzyskać korzystając z usług operatora infolinii, to zorientował się na pewno, że jest to dosyć skomplikowana procedura, wymagająca wygenerowania tymczasowego kodu, a następnie także tymczasowego, jednorazowego hasła. Chodzi o to, by nikt poza nami, nawet prowadzący rozmowę operator, nie poznał jaki login i hasło ustaliliśmy, by służyło za dostęp do naszego konta. Skoro zatem pracownik banku nie wchodzi w posiadanie tych wrażliwych danych w czasie ich ustalania, to przecież jasne jest, że także później nie będzie ich od nas żądał. Tę zasadę należy zapamiętać – nigdy nikt, poza osobami próbującymi wyłudzić nasze dane w celach przestępczych, nie będzie żądał od nas takich danych jak login czy hasło, czy to w rozmowie telefonicznej, czy to mailowo czy też SMS-em. Jeżeli taka prośba padnie należy natychmiast przerwać rozmowę, a maila lub SMS-a skasować, nie otwierając dołączonych do nich załączników.

Zasada numer trzy odwołuje się do naszej spostrzegawczości. Wchodząc na stronę, przez którą chcemy dokonywać operacji finansowych musimy po prostu upewnić się, że jej adres poprzedzają znaki „https”, przy czym kluczowa jest litera „s”, która odróżnia strony szyfrowane. Dodatkowo „https” powinien w polu adresu strony poprzedzać rysunek zamkniętej kłódki. Każdy bank, który oferuje usługi elektroniczne będzie w ten sposób uwidoczniony w pasku adresowym.

W pułapkę zastawioną przez złodziei możemy wpaść także przez rutynę. Jeżeli dokonujemy np. często zakupów w tym samym sklepie internetowym, to warto abyśmy za każdym razem sami wchodzili na stronę tego sklepu poprzez samodzielne wyszukanie w wyszukiwarce. Jednym z najczęściej wykorzystywanych forteli przestępców internetowych jest bowiem tworzenie fikcyjnych stron, które wyglądają identycznie jak te, które znamy. Teraz wystarczy tylko podesłać je nam ze stosownym linkiem do takiego fałszywego „sklepu”, gdzie podamy swoje dane personalne i kody do realizacji płatności, a nasze konto szybko może zostać wyczyszczone z gotówki.

Należy także zwracać baczną uwagę na numer konta, na który zamierzamy przelać pieniądze. To długie, 26-cyfrowe numery i wiele osób woli je skopiować i wkleić w pole dialogowe na stronie banku zamiast żmudnie wpisywać. Możemy je kopiować, ale zawsze sprawdźmy chociaż, czy numer po wklejeniu się zgadza. Znane są już od lat złośliwe programy, które zamieniają numery kont w czasie operacji „kopiuj – wklej” , a w efekcie pieniądze nie trafiają pod żądany adres, ale na rachunki przestępców.