Szanowny Czytelniku

Chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 r., zgodnie z instrukcjami, o których mowa poniżej.

Od 25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane w skrócie również jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, i wprowadza wiele zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych. Przed przejściem do serwisu naszym celem jest zapoznanie Cię ze szczegółami stosowanych przez nas technologii oraz przepisami, które niebawem wejdą w życie, tak aby dać Ci szeroką wiedzę i bezpieczeństwo korzystania z naszych serwisów internetowych Prosimy Cię o zapoznanie się z podstawowymi informacjami.

 

Co to są dane osobowe?

Podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach, instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu udostępniania personalizowanych treści i reklam, bezpieczeństwa oraz analizowania ruchu na naszych stronach.

 

Kto będzie administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorami Twoich danych osobowych będzie Fratria sp. z o.o., a także nasi Zaufani Partnerzy, tj. firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy przede wszystkim w zakresie marketingowym. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie pod niniejszym linkiem „Zaufani Partnerzy”.

 

Po co są nam potrzebne Twoje dane?

Aby dostosować reklamy do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi.

 

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych osobowych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych, możesz ją w każdej chwili wycofać. Przysługuje Ci również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – GIODO. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

 

Zgoda

Wyrażenie przez Ciebie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz również edytować swoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wyrażając zgodę i przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa, jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz na naszych stronach internetowych). Jeśli chcesz się zgodzić na przetwarzanie przez Fratrię sp. z o.o. i jej Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych stron i aplikacji internetowych, w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików danych, możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Zgadzam się i przechodzę do serwisu”. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub ograniczyć jej zakres, prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na „Polityce prywatności”.

 

 

 

Close

Ustawienia zaawansowane

Aby dostosować reklamy i treści do Twoich potrzeb i zainteresowań, zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług oraz dokonywać pomiarów, które pozwalają nam ciągle udoskonalać oferowane przez nas usługi, podczas korzystania z naszych usług internetowych Twoje dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach do zbierania i przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

 

Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach marketingowych, w tym profilowanie, moich danych osobowych pozostawianych w ramach korzystania oferowanych przez Wydawnictwo Fratria sp. z o.o. oraz zaufanych partnerów usług Wydawnictwa. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w ramach korzystania z oferowanych przez Wydawnictwo Fratria zaufanych partnerów usług. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne.

 

Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Ci uprawnień przeczytasz na Polityce prywatności.

 

 

 

Szukaj

Partnerzy serwisu

Partnerzy serwisu

Aktualności

pixabay

Bezpieczne e-państwo

W związku z epidemią koronawirusa Polska przeszła przyśpieszoną transformację cyfrową. Duża część aktywności, których dotychczas nie wyobrażaliśmy sobie prowadzić zdalnie, przeniosła się do Internetu. Jak po tym „skoku cywilizacyjnym” dziś załatwiamy np. nasze sprawy urzędowe?

W Polsce od kilku lat prowadzona jest skuteczna transformacja cyfrowa. Znaczną część spraw urzędowych już od dawna możemy realizować za pośrednictwem internetu czy telefonu. Niespodziewana epidemia Covid-19 i spowodowany przez nią lockdown wymusiły przyspieszenie transformacji, stąd w przestrzeni publicznej pojawiło się nawet pojęcie rewolucji cyfrowej. Trzeba jednak zaznaczyć, że tak naprawdę nie ma mowy o rewolucji, bo zmiany te były planowane i wprowadzane od dawna, a ich pełne wdrożenie przebiegło sprawnie i, co chyba najważniejsze, bezpiecznie.

Od początku epidemii premier, przedstawiciele różnych ministerstw oraz urzędów, zarówno centralnych, jak i lokalnych, zgodnie przyznają, że na poziomie administracyjnym z lockdownem poradziliśmy sobie sprawnie. Nie byłoby to możliwe, gdyby wcześniej nie przygotowano i nie przetestowano rozwiązań, które od marca zaczęły być stosowane na szerszą skalę. Można śmiało powiedzieć, że dzisiaj dysponujemy bardzo dobrze funkcjonującym „wirtualnym urzędem”, który w terminologii doczekał się już miana e-państwa. 

Bezsprzecznie fundamentem, na którym zbudowanym jest e-państwo, jest Profil Zaufany. Początkowo był to rodzaj elektronicznego podpisu, którym mogliśmy potwierdzić naszą tożsamość przed urzędem. Dziś zakres rzeczy, które możemy dzięki niemu zrobić, jest dużo szerszy. Dzięki niemu możemy załatwić przez internet niemal każdą sprawę urzędową. A Polacy chętnie to wykorzystują.

Przypomnijmy, że jeszcze w 2016 roku z rozwiązania tego korzystało zaledwie 500 tys. Polaków. Było to spowodowane między innymi tym, że jego założenie Profilu wymagało pójścia do urzędu i wypełnienia wniosku. Od października 2016 roku wystarczy mieć konto w banku i korzystać z bankowości elektronicznej. To udogodnienie sprawiło, że już w 2018 roku Profil Zaufany miało założone 1,8 miliona osób, liczba ta wzrosła do 3,8 miliona w 2019 roku, a na chwilę obecną jeszcze się podwoiła. Dziś z PZ korzysta ponad 7 milionów Polaków!

Co daje nam Profil Zaufany?

Jak czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji, „Profil Zaufany jest narzędziem umożliwiającym obywatelom uwierzytelnianie się przy załatwianiu spraw urzędowych. To pewnego rodzaju bezpłatny podpis elektroniczny, którym można potwierdzić wnioski wysyłane do urzędów czy też korespondencję urzędową.”.

Jakie sprawy pozwoli nam załatwić PZ? Dzięki niemu można skorzystać z elektronicznej platformy podawczej ePUAP, która umożliwia składanie wniosków urzędowych i w ten sposób np. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub poinformować o jego utracie. Kierowcy sprawdzą przez ePUAP swoje punkty karne, a rodzice mogą np. złożyć wniosek o świadczenie 500+. Profil Zaufany pozwala też połączyć się z portalem podatkowym i złoży PIT. Dzięki Profilowi możemy też zarejestrować działalność gospodarczą, wysłać pismo do szeregu podmiotów publicznych lub też sprawdzić, czy nasz pracodawca odprowadza nasze składki na ZUS.

Dostęp do platformy ZUS daje nam także możliwość wypełnienia wniosku o bon turystyczny. Dzięki Profilowy Zaufanemu mamy też możliwość skorzystania z Portalu Pacjenta, na którym możemy np. wybrać lub zmienić lekarza pierwszego kontaktu, sprawdzić zaplanowane badania i wizyty lekarskie, a także zobaczyć wystawione recepty.

Co najważniejsze, dzięki protokołom, z których korzystamy do logowania się na naszym Profilu Zaufanym, jest on całkowicie bezpieczny. To także ogromna wygoda, oszczędność czasu i możliwość załatwienia szeregu spraw bez wychodzenia z domu, stania w kolejkach i wydawania pieniędzy na dojazd. Coś, co jeszcze niedawno było tylko życzeniem, dzisiaj jest na wyciągnięcie ręki.